Astăzi aș vrea să-și relatez povestea unui client cu care am lucrat săptămâna aceasta și în relație cu care sau împreună cu care am avut niște aha-uri și niște click-uri foarte importante. În primul rând, aș vrea să pun în context pentru că totul face parte dintr-un fractal.
Clientul acesta este foarte drag mie și îl apreciez cu deosebire pentru faptul că nu anulează întâlniri, când lucrează, lucrează serios și este prezent la fiecare întâlnire, nu întârzie și poți să te bazezi pe el. Am lucrat cu el în trecut pe a fi om bun după ce am echilibrat în admirație trăsături similare pe care le-a prețuit la mama și la bunica, iar apoi am echilibrat pe sine, adică în relație cu el însuși, a fi om bun. După această echilibrare definită cum trebuie în funcție de ce înseamnă pentru el a fi un bun, a văzut ca atunci când el este om bun și joacă rolul de om bun aduce o serie de deservicii și îi dezavantajează pe cei către care am manifestat această trăsătură. În plus îți sacrifică propriile valori și după această echilibrare el și-a asumă să spună clar ce vrea în situații în care ceva e deranjat sau în situația în care se gândește sau gândea nu pot să-i spun că se supără și nu corespunde imaginii mele de om bun care lasă o ușă deschisă și care are o relație bună cu oamenii.
După ce am echilibrat asta el și-a asumat să spună ce anume deranjează, ce vrea să fie diferit. Și i-am povestit despre regula celui mai mic disconfort, care în esență spune că între cauza ție disconfort sau cauza altcuiva disconfort să preferi să cauzezi altcuiva disconfort. Și dă-mi voie să-ți explic de ce e important asta, în momentul în care ai o situație tensionată cu cineva fie că e vorba de mine fie că este vorba de familie ce se întâmplă frecvent este că în mintea ta acea temă acest subiect ocupă spațiu timp și consumă resurse incredibile, e ca și cum nu-i spui partenerului tău de viață, sau unui om care livrează un anumit serviciu pentru tine, ce anume te deranjează și consumi foarte multă energie ca să interacționezi în relația respectivă și să menții anumite standarde și în loc să deranjeze pe el și să i dea posibilitatea lui să rezolve problema, în fapt te deranjează pe tine. Consumui tu energie și nici nu ai rezolvat problema.
Asta că regulă celui mai disconfort spune să prestezi cel mai mic disconfort pentru tine și să îi dai șansa celuilalt spunându i ce te deranjează să își asume el disconfortul și să livreze la nivelul standardelor sau să fie în cunoștință de cauză legat de problema pe care o percep tu. După ce am echilibrat cu acest client am a fi om bun și-a asumat să spună în relațiile pe care le-am avut ce nu l-a deranjat în așa fel încât problema să nu mai fie a lui și cel cu care interacționăm să poată să facă ceva despre asta. Vorbim în mod special despre furnizori pe care clientul meu îi plătea și legat de care uneori nu își lua curajul sau puterea să le spună ce îl deranjează, sau faptul că uite nu te ai ținut de cuvânt. Și făcând lucrul acesta viața lui s-a simplificat extraordinar de mult pentru că problema nu mai era la el și ceilalți știau că îl deranjează pe clientul meu comportamentele lor, ca atare s-au ajutat și au livrat la nivelul cerințelor sau la nivelul performanței agreate de la început.Un progres extraordinar pentru că au început să iși ia puterea clientului meu din această perspectivă și efectiv să câștige timp și bani prin faptul că au verbalizat ce-l deranjează.
Următorul nivel pe care l-a avut în a-și asuma și partea întunecată, adică după ce am echilibrat a fi om bun, a fost să fac o contractare și aliniere calumea, contractare și aliniere înseamnă să spui de la începutul relației ce vrei, cum vrei, până când vrei, care sunt standardele de performanță la care vrei, ce oferi pentru asta, care e contribuția ta. din nou a fost un salt în ceea ce privește liniștea lui mentală și banii pe care reușea să îi facă pentru că nu te mai consuma el cu acele lucruri care nu au fost clar stabilite și contractate de la început. Acum că am creat un spațiu pentru a trece la nivelul următor am început să discutăm cu clientul despre viziunea lui și își dorește cu adevărat.
Și l-am întrebat: drag client ce vrei tu de fapt din adâncul sufletului tău. Și a spus că el își dorește să ajute copiii și a spus câte ceva legat de copii și apoi să ajute batranii și-a spus poveste cu bătrâni, anume ce își dorește este ca bătrânii să nu fie în situația în care să stea la cozi la spitale, să aibă acces la ce e mai bun, ca și cum ar fi un lucru natural și normal acesta, efectiv să fie tratați cu respect. În momentul în care mi-a spus lucrurile acestea din interacțiunile pe care le-am avut cu el mi-am dat seama că atunci când vorbește de copii, vorbește despre o situație în care s-a simțit neputincios, legat de fratele lui, n-a putut să-i ia apărarea și s-a simțit vinovat. Și legat de bătrâni era vorba despre situații în care s-a simțit neputincios, legat de bunicii lui care au fost la un moment dat bolnav și i-a văzut cum suferă.
Ce înseamnă asta?
Înseamnă că practic durerile lui din trecut l-au determinat să se gândească să creeze ceva în prezent care nu are la bază un schimb echitabil. Adică să creeze un sistem care să facă bani ca acel sistem care face bani să salveze bătrânii și copiii, adică situațiile neechilibrate din trecutul lui. Altfel spus, pe baza acestor dureri din trecut, care se bazează pe o mentalitate de victimă, pe a agreea că există victimă, cum a fost fratele lui, cum au fost bunicii lui, bătrânii pe care i-a văzut. Să agreezi că există mentalitatea de victimă, să cumperi povestea de victimă, sau să vezi o situație din perspectiva victimei cu suferință fără să vezi că echilibrul, te determină să crezi schimburi echitabile în prezent, adică durerile neechilibrate din trecut te duc la schimburi ne echitabile în prezent și ori de câte ori cumperi povestea de victimă a cuiva vei genera un schimb neechitabil pentru că vei căuta să compensezi pentru acea durere a ta sau a altcuiva, în care ai avut percepția că cineva este victimă și ve dori sa creezi o firmă sau o entitate care să creeze bani, dar dacă ai mentalitate de victimă sau ai cumpărat poveste de victimă nu îi putea genera schimburi echitabile. Altfel spus vei căuta să salvezi prezentul pentru dureri din trecut și nu vei putea genera schimburi echitabile în prezent.
Și mai mult, e o latură și mai importantă, o nuanță și mai importantă și anume în felul acesta nu poți să construiești o entitate, vorbesc de firmă o afacere, care să fie sustenabilă generând schimburi echitabile în prezent. Dacă eu la nivel subconștient vreau să salvez trecutul meu prin a face schimbul neechitabile bazat pe percepțiile de săracul de el, săraca de ea, adică din mentalitatea de victimă, sau aliniat fiind cu mentalitatea de victimă. Nu poți să creezi o firmă care să fie energetic și financiar independentă de mine. Adică dacă nu reușesc să creez un schimb echitabil în prezent, în firma pe care o am, pentru că am dureri necompensate din trecut și o să caut să mă revanșez față de ele o să creez o entitate, o firmă care dă, dă, dă și nu se alimentează în prezent cu ce primește, făcând schimbul echitabil la zi, nu cu trecutul.
Asta înseamnă că această lipsă de bani și de energie, antreprenorul va căuta să o compenseze prin alte lucruri cum ar fi: să lucreze din greu, să tragă tare, caută să susțină firma din energia lui și va lupta, va alerga pentru ca să compenseze cu energie o entitate pe care a creat-o, firma, care nu are un ciclu închis în ea însăși pentru că nu poate genera un schimb echitabil în prezent pentru că antreprenorul duce cu el durerile din trecut și percepțiile neechilibrat din trecut. Adică acele situații în care a fost aliniat cu mentalitate de victimă, chiar dacă nu i s-au întâmplat lui lucrurile, dar s-a simțit neputincios să ajute în trecut. Și pentru aceasta neputință caută să compenseze în prezent cu a face, a alerga, a se sufoca. Dar în prezent nu reușește să creeze o firmă care să fie independentă de el prin schimburile echitabile pe care le face.
Sper din tot sufletul că am reușit să mă fac înțeleasă și dacă nu te rog frumos îmi cer lămuriri în mod specific în mesajele pe care urmează să mi le trimiți sau mesajul pe care urmează să-mi lași ca și feedback la asta.
Cauza, practic pentru schimburile neechitabile din prezent sunt poveștile de victimă pe care ți le spun legate de trecut. De aceea este vital să-ți echilibrez trecutul și cu o bună parte din cauzele pentru care nu poți să faci un schimb echitabil sau să faci o firmă profitabilă sunt că vrei să te revanșei sau să compensezi niște percepții dezechilibrate din trecut. Și în felul acesta te îneci cu firma de gât pentru că nu reușesc să profit așa cum ți-ai dorit. Sau poate faci doar cât să supraviețuiești tu si firma. Cauza pentru care firma poate să meargă greu este că vrei să compensezi pentru ceva din trecut și nu reușești să faci schimburi echitabile în prezent, poti să creez un business independent, cu o viață a lui doar dacă reușești să faci schimburi echitabile în prezent și nu duci cu tine fanteziile trecutului sau durerile trecutului. Oricare din cele două te vor determina să faci schimburi neechitabile, ceea ce duce firma în jos.
Acum te rog să-mi lași aha-ul tău legat de acesta audio și de asemenea te rog să trimiți acest audio la 3 4 persoane pe care consideri că poți să le susții prin acest audio.