În spark-ul de astăzi, am o întrebare capcană pentru tine: Pot să existe două persoane complet identice și total opuse și diferite în același timp?
Da, am să îți repet întrebarea: Pot să existe două persoane perfect la fel și în același timp complet diferite?
Da, ți-ai dat seama? E o întrebare capcană. Aici o să vorbim despre diferența între proces și conținut.
Și dă-mi voie să îți dau un exemplu de două persoane perfect la fel și perfect opuse în același timp. Gândește-te la două persoane care au tiparul «working hard» și lucrează din greu de dimineața până seara. Au un singur lucru în minte, sunt obsedate de lucrul pe tema pe care o au aleasă și practic asta este tiparul lor.
La nivel de tipar, aceste persoane sunt perfect la fel. Sunt identice. Amândouă lucrează din greu de dimineața până seara, își prioritizează activitățile legate de ce lucrează din greu, au focus, energie depusă acolo.
Dar, dacă una dintre ele lucrează pentru bani sau în business și are focus pe business și se concentrează doar pe business și lucrează din greu în business, iar cealaltă persoană lucrează pentru familie, are grijă de familie, de copii, spală haine, gătește, duce, aduce copii de la școală, face teme cu ei și lucrează din greu pentru copii. Are grijă de casă, să ofere un mediu extraordinar copiilor și familiei, gătește ca familia să mănânce sănătoas și lucrează din greu pentru copii și te uiți doar la partea aceasta de «ce fac cele două persoane» vei spune că sunt complet opuse.
👉🏻Una, interesată de bani și de creșterea businessului, cealaltă, interesată de familie, creșterea copiilor și starea de bine a familiei
👉🏻Una interesată de bani, cealaltă, complet neinteresată de subiectul financiar, având grijă doar de familie și de copii.
👉🏻Una interesată de business și de a construi o afacere, cealaltă, interesată de familie și de bunul mers al lucrurilor în familie.
Cele două persoane la nivel de tipar sunt perfect la fel, pentru că amândouă au tiparul de «a lucra din greu», iar la nivel de conținut, respectiv ce fac ele, sunt complet diferite: una interesată de business, cealaltă interesată de familie, copii.
Aceasta e diferența dintre proces și conținut.
Procesul se referă la linia roșie pe care o urmezi în timp ce faci acțiunile de «CE». Deci, se referă la «CUM», procesul se referă la cum înlănțui gândurile, emoțiile, acțiunile în așa fel încât ele să te ducă către rezultatul pe care îl vrei. Iar cealaltă parte, conținutul, se referă la «ce faci efectiv»: faci bani, faci business, faci familie, faci copii, faci sănătate și așa mai departe. Asta este conținutul. «Cum» este procesul, «Ce» este conținutul.
Acum, întrebarea pentru tine este: ce crezi că impactează în primul și în primul rând rezultatul?
Felul în care faci lucrurile, «CUM», adică procesul sau «CE FACI» respectiv conținutul.
Și nu e un mare secret. Probabil că ai ghicit deja până acum că procesul determină rezultatele. Felul în care faci lucrurile, «CUM», tiparul îți determină rezultatele mai mult decât «CE FACI».
«CE FACI» este: către ce îți îndrepți energia.
«CUM FACI este: cum folosești această energie. Cum faci ca această energie să lucreze pentru tine sau nu? Acum am să spun de ce e important lucrul acesta și voi vorbi despre bani în contextul acesta.
Lucrez cu mulți clienți pe parte financiară, fie că e vorba despre încasarea unor bani, fie că e vorba de creșteri pe partea financiară, de a-și dubla veniturile și așa mai departe.
În momentul în care lucrezi pe parte de bani cu clienții, nu vorbim despre «CE». Pentru că dacă ai banii în valori și cei care sunt preocupați să aibă un proiect pe partea de bani cu mine, adică să lucreze pe partea de mindset financiar, vor să-și aducă bani în valori sau au banii în valori. Vorbim despre «CUM». Despre cum anume gândești în relație cu banii, nu «CE FACI», pentru că, «CE FACI» în relație cu banii este determinat și rezultatele pe care le ai sunt determinate de felul în care gândești despre bani.
Recent am lucrat cu un client pe temă financiară și clientul acesta a spus: “Vreau rezultatele financiare cutare! Cum se face că nu am rezultatele financiare cutare?,Ce pot să fac ca să am rezultatele financiare x și y?”
Și am spus: Nu este vorba despre «ce să faci». Este vorba despre cum gândești în relație cu banii. Care sunt condiționările pe care le ai în relație cu banii, care determină mai apoi ce faci? Pentru că dintr-un anume fel de a gândi, să zicem din «working hard», să zicem că are tiparul «working hard» pentru bani, lucrează din greu pentru bani și vrea să schimbe tiparul acesta, vrea să facă banii cu ușurință.
Ca să pot să schimb tiparul acesta, nu o să mă concentrez pe «CE FACE». Nu este relevant ce face, pentru că «CE FACE» este doar o oglindire a felului în care gândește despre bani, a relației cu banii. De aceea, acționez asupra cauzei cauzelor, asupra procesului, asupra tiparului în momentul în care transformăm relația cu banii și asta facem în toate programele noastre. Și în Inspired Money Foundation și în Inspired Money Expansion și în programele de coaching 1 la 1 lucrăm pe felul în care gândești legat de bani.
Dacă din tiparul «working hard» îți pui întrebarea: “Ce pot să fac pentru mai mulți bani?”, o să vină răspunsul» “Ce trebuie să fac mai mult pentru mai mulți bani?, Unde pot să eficientizezi câte un pic ca să am mai mulți bani?” Nu este o schimbare de paradigmă. Te învârți la același nivel, la același etaj, în aceeași frecvență, cu aceeași modalitate de operare. Ca atare, nu poți să ai rezultate semnificativ diferite.
Poți să crești, nu e nicio problemă, dar ești tot în aceeași paradigmă de «a da timp pe bani», nu ca «banii să lucreze pentru tine».
Dacă, în schimb acționezi asupra felului în care gândești legat de bani, asupra relației tale cu banii și o să dau exemplu din Inspired Money, dacă transformi relația ta cu bani, felul în care te raportezi la ei și lucrezi asupra procesului îți vor veni alte opțiuni în minte. Imaginează-ți așa că: ești la nivelul de a lucrat din greu pentru bani, ești la etajul acesta. La etajul acesta toată lumea lucrează din greu pentru bani. Dacă vrei mai mulți bani, trebuie să lucrezi mai mult sau dacă vrei mai mulți bani, trebuie să lucrezi mai din greu.
Toată lumea așa gândește la etajul la care ești. Dacă nu pleci de la etajul acesta de gândire, care e o frecvență, o lungime de undă, o bandă în care gândește mintea și operează, toate soluțiile pe care le vezi, le vei vedea de la acest etaj.
Toate soluțiile de a avea mai mulți bani le vei vedea din mindsetul de a lucrat din greu pentru bani. Și dacă te gândești că o să zici: “Ok, nu mai sunt angajat, mă duc să fac un business.” În același business vei lucra din greu pentru bani și vei crește un pic suma pe care o câștigi. Nu mai lucrezi cu clientul de tip X, lucrez cu clientul de tip Y. Vei alege același tip de client pentru care va trebui să lucrezi din greu pentru bani, pentru că îți menții același tipar.
Atâta vreme cât nu îți schimbi tiparul în relații cu banii, adică cum gândești în relație cu banii, va fi foarte greu să ieși din acel model de a gândi, să faci un salt într-un alt spațiu de posibilități.
Ți-am descris un etaj în care trebuie să lucrezi din greu pentru bani.
Acum, doar te invit să-ți imaginezi că există un alt etaj, 10 etaje mai sus, unde banii se fac cu ușurință ca din joacă și vezi oportunități cărora le dai curs cu încredere și pe care le valorifici. Poți să o iei asta ca un fel de afirmație.
La nivelul acela, gândirea despre bani este cu totul diferită. La nivelul acela, banii sunt ca pe o tablă de șah în care operezi într-un spațiu de resurse și în care faci anumite activități, inițiezi anumite business-uri care produc bani cu ușurință și care sunt aliniate cu tine. E doar un exemplu de cum se gândește la nivelul acela. Nu se gândește de ce trebuie să fac mai mult, mai bine, unde pot să eficientizezi, ci e un cu totul alt spațiu de gândire. Gândești altfel despre bani, ai alte condiționări despre bani, ai alt tip de relație cu banii.
Ce facem noi prin programele noastre în Inspired Life este că prin toate programele noastre acționăm asupra cauzei cauzelor.
În relație cu banii prima cauză a cauzelor sunt sentimentele de vină și rușine care îți impactează felul în care tu relaționezi cu banii și felul în care consideri că meriți. Atâta vreme cât ai vină și rușine, nu în relație cu banii, ci în spațiul tău, vei considera că nu meriți și te vei învârti în tiparul de a lucrat din greu pentru bani a cere puțini bani, a nu cere cât consideri că meriți, a lăsat de la tine, a face lucruri gratuite, a da bonusuri și așa mai departe.
Toate sunt determinate de acest tipar de «a lucra din greu pentru bani», în care tu ai învățat, în esență, că tu nu meriți să câștigi bani cu ușurință, cu eleganță ca din joacă și din care vezi doar oportunitățile în care lucrezi din greu pentru bani. Dacă în schimb acționezi asupra cauzei cauzelor și aici vorbim de sentimente de vină și rușine, atunci poți să începi să îți transformi tiparul.
Am să dau câteva exemple de cum am lucrat cu persoane care și-au transformat tiparul și au făcut salturi de 10, 100 de ori mai mari din punct de vedere financiar, în niște ani de zile. Am lucrat, de exemplu, cu un client care cu care am lucrat exclusiv pe dizolvarea sentimentelor de vină și rușine.
Am lucrat profund și am lucrat atât pe dizolvarea sentimentelor de vină și rușine, cât și în mod specific pe relația lui cu banii și vină și rușine în relație cu banii, pe ce a moștenit de acasă, ce a învățat de acasă. Am transformat toate condiționările astea.
Am lucrat asupra tiparului, l-am susținut să prelucreze inclusiv convingerile pe care le-a luat de acasă legate de bani, iar acest client, în doi ani de zile, trei ani de zile, a crescut exponențial. Efectiv a crescut de 100 de ori mai mult la nivel financiar decât a fost înainte.
La fel și cu alt client cu care am lucrat pe zone de «nu merit». Și în situația asta vorbim de finanțare pe care trebuia să o primească, să își crească business-ul. Și aici nu vorbesc de o persoană, vorbesc de trei pe aceeași temă, <more or less> la sume diferite. Dar sunt persoane care efectiv și-au prelucrat sentimentele de vină și rușine.
Am acționat asupra cauzei cauzelor și au atras investitori, au vândut business-ul sau parte din business, au crescut business-ul exponențial în decurs de un an, doi ani, trei ani. Sunt diferite persoane cu diferite subiecte și diferite teme.
De aceea, este foarte important să faci diferența între «CE», care înseamnă ce anume faci în mod specific, acțiunile tale și cauza cauzelor, care e tiparul, felul de a gândi, acel lucru prin care poți să obții cu adevărat o transformare.
Atâta vreme cât mintea ta se învârte în» “Ce pot să fac?” nu ieși de la etajul la care ești. Dacă îți pui întrebarea: “Cum pot să gândesc diferit?” și elimini cauzele care te-au învățat să gândești într-un anume fel, dai libertate minții tale să înceapă să dezvolte alte circuite neuronale, alte tipare care susțin obținerea altor rezultate.
De aceea, ceea ce facem în Inspired Life nu este o magie. Este o știință în care folosim Legea Fractalilor și identificăm tiparele și acționăm asupra tiparelor.
Același mod de lucru de a acționa asupra tiparelor se întâmplă și atunci când te gândești business-ul, când îți gândești resursele din business, același tipar îl ai. Același mod de a gândi transformațional și de creștere exponențială îl folosești pe orice aspect al vieții tale, unde vrei să obții o schimbare semnificativă.
O să îți mai dau un exemplu din cursul Inspired Leaders, unde lucrăm pe transformarea tiparului și o să-ți mai dau un exemplu legat de «Nu găsesc oameni.».
«Nu găsesc oameni» are un tipar în spate și atunci când spun nu găsesc oameni, sunt șanse bune că vrei să fii în control, ai fost dezamăgit de ei, ai senzația că tu știi cel mai bine. «Nu găsesc oameni» e condiționat în spate de o serie de gânduri, emoții și acțiuni care împreună formează tiparul tău. Degeaba aplici o altă strategie de recrutare cu același fel de a gândi.
Întrebarea este: “Cum pot să gândesc în mod diferit legat de oameni, în așa fel încât acțiunile care mă duc către către a avea oameni vor avea rezultate diferite?”
Cum poți să-ți transformi felul de a gândi în așa fel încât rezultatele tale să fie diferite?
Asta aduce creștere exponențială. Asta face ca un business să crească de 5 ori, de 10 ori, de 100 de ori în foarte puțin timp.
Dacă te-a inspirat povestea mea și dacă crezi că poți să susții pe cineva ca să crească exponențial din punct de vedere financiar, trimite-i, te rog frumos acest spark de vineri, Friday Spark ca să învețe câte ceva despre setările mentale legate de bani. Și dacă e interesat să ia legătura cu vreunul dintre colegii mei, consultanți de programe care îi pot pune mai multe despre Inspired Money Foundation, acolo unde chiar lucrăm asupra cauzei cauzelor, asupra tiparelor financiare pe care le ai.
Abia aștept să ne auzim vinerea viitoare!
Te îmbrățișez,
Monica Ion