Cum există o preocupare foarte mare pentru convingeri, convingeri limitative care te opresc să îți împlinești potențialul financiar sau să obții ceea ce vrei, spark-ul acesta l-am creat pentru tine, ca să descurci ițele acestor convingeri și să poți să le transformi.
Acest spark este despre definirea convingerilor. Ce sunt convingerile, cum se formează ele și care sunt rădăcinile lor, care sunt limitările și posibilitățile pe care ți le dau și cum poți să transformi o convingere care nu îți mai servește, în așa fel încât să poți atinge alte obiective.
Convingerile sunt gânduri care, la nivelul creierului sunt circuite neuronale repetate, bazate pe generalizări, având ca scop protecția ta. Adică sunt gânduri și secvențe de gânduri pe care le-ai exersat mult și care au creat circuite neuronale în mintea ta.
În spatele acestor convingeri există ceea ce se numește generalizare. Adică ai un lucru pe care l-ai văzut o dată sau de două ori și mintea ta ajunge la concluzia că „întotdeauna este așa” sau „niciodată nu este așa”, bazat pe diferite surse de unde îți formezi aceste convingeri.
Voi reveni asupra sursei convingerilor puțin mai târziu.
Raportat la un obiectiv pe care îl ai sunt două tipuri de convingeri.
Sunt convingeri care te susțin să ajungi la obiectivul pe care ți l-ai propus și sunt convingeri limitative care te împiedică să-ți atingi obiectivul sau obiectivele.
De exemplu, o convingere care te susține să-ți atingi obiectivul din punct de vedere relațional este că tu meriți să fii iubit sau iubită pentru cine ești. Pur și simplu ai convingerea asta din experiențele pe care le-ai avut. Această convingere te susține să ai o relație împlinită.
Pe același palier al relațiilor, o convingere limitativă poate să fie că nu meriți să fii iubit sau iubită decât dacă ești perfect, dacă îndeplinește criteriile pe care mintea ta le consideră perfecțiune.
Din punct de vedere al banilor, poate să fie o convingere care te susține să-ți atingi obiectivele faptul că ai un nivel de merit crescut, adică tu simți, ai convingerea că meriți să fii bogat. O convingere limitativă poate să fie, în ceea ce privește banii, că trebuie să lucrezi din greu pentru bani.
Acum, raportat la obiectivele pe care le ai, convingerile pot să te susțină sau să te încurce.
Fiecare persoană are un set de convingeri pe baza cărora operează.
Convingerile nu sunt bune sau rele în sine. Ele au ca scop, așa cum am spus în definiție, să te protejeze pe tine, să economisească timp, spațiu, energie în a lua decizii din nou și din nou și să nu mai experimentezi o durerea pe care ai experimentat-o în trecut, fie că ai experimentat-o tu, fie că ai experimentat-o fiind foarte puternic conectat mental și emoțional cu cineva.
Dacă e vorba despre decizii relativ simple pentru tine, tu poți să știi pentru corpul tău ce este sănătos sau nu, ce funcționează sau nu funcționează.
Și poate, la un moment dat în viață ai decis că, carnea nu este cel mai bun aliment pentru tine. E un exemplu. Adică consideri că îți face mai mult negativ decât pozitiv și ai luat această decizie o dată. E o generalizare, dar devine o convingere pentru că ai tot repetat gândul acela – cum că, carnea nu este bună pentru corpul tău (adică niciodată).
Acesta este un tip de convingere pe care poți să o ai și care se formează prin repetiție.
Iar tu, ca să nu mai iei această decizie la fiecare masă, ai introdus această convingere cum că, carnea nu este bună pentru tine și te scutește să mai iei decizia „mânânc carne sau nu mănânc carne” la fiecare masă.
Poate în timp se transformă sau poate baza de la care a plecat este o convingere că nu este bine să faci rău animalelor. Poate există această credință la bază. Nu contează. Contează că la un moment dat ai luat o decizie și nu mai vrei să iei acea decizie din nou și din nou.
Aceasta este o convingere pe care ți-o formezi de unul singur prin a-ți observa comportamentul intern de digestie și poate prin alte convingeri care vin legat de empatia pe care o ai față de animale.
Cealaltă variantă în care poți să îți formezi convingerile, și o să revenim și la cauzele lor, este atunci când ai o experiență foarte puternică emoțional și generalizezi bazat pe acea experiență puternică.
Spre exemplu, ai văzut că mama și tata se ceartă și au avut o ceartă monstru. Poate una singură, atunci când tata a câștigat o sumă mare de bani și intenția lor de a folosi banii respectivi a fost foarte divergentă. Unul s-a dus într-o direcție cu intenția, celălalt în cealaltă direcție.
Și mintea ta poate a generalizat atunci că atunci când ai bani ( întotdeauna atunci când ai bani) ai certuri în cuplu.
Mintea ta, bazat pe o experiență, a generalizat și vrea să te protejeze, să experimentezi durerea pe care au avut-o părinții atunci când au avut bani. Ca atare, la nivel subconștient, vei dezvolta o variantă de ființare în care sau ai bani sau ai relație, pentru că știi că dacă ai bani nu poți să ai relație, pentru că mama și tata s-au certat.
Și invers, dacă ai relație ca să menții relația în siguranță, ca să te protejezi mai bine, nu câștigi foarte mulți bani. E doar un exemplu.
Convingerile respective pot să fie ca să te ajute să nu iei aceleași decizii din nou și din nou.
Spre exemplu, un anume tip de angajat a făcut un anumit comportament și ai ajuns la concluzia că deși nu te-a afectat, ai decis că nu este pentru cultura voastră organizațională, și iei decizia că acel tip de om nu îl mai angajezi niciodată. Sau cealaltă variantă în care ai o experiență în care îți dai seama că ceva doare și vrei să te protejezi de durere.
Convingerile există pentru că ele servesc unui scop – să te protejeze de durere sau să îți eficientizeze procesul decizional.
Să nu trebuiască să decizi de fiecare dată când bei apă dimineața că apa e bună pentru tine – „întotdeauna” – dimineața și să iei această decizie în fiecare dimineață: beau apă în dimineața asta sau nu beau apă.
Ele rămân în sistemul tău atâta timp cât îți servesc.
Acum trebuie să zic ceva foarte important, pentru că aud foarte frecvent spus: nu-mi mai servește, renunț la această convingere.
Ar fi super bine dacă ar funcționa așa de ușor. Dar poate dacă ai încercat, și vezi că nu funcționează. Vezi că de fapt nu scapi de vreo convingere, ci doar o transformi, pentru că Legea Transformării spune că nimic nu se pierde, totul se transformă.
Așa că scopul nu este să scapi de o convingere, ci s-o duci la nivelul la care te susține să-ți atingi de fapt, obiectivele.
Cum spuneam, convingerile nu sunt bune sau rele. Ele servesc unui scop. Scopul acesta adesea este subconștient. Parte din scopul acesta poate să fie eficiența în decizii sau poate să fie să te protejeze de durere.
4 tipuri de cauze care determină aceste generalizări care se numesc convingeri
1. Prima cauză este că ai câteva experiențe și din acele câteva experiențe tu ajungi la concluzia că întotdeauna așa este.
Spre exemplu, ai câteva experiențe că mergi la școală și vezi că profesorul de matematică termină mai târziu orele și-ți ia din pauza 1-2 minute.
Vei ajunge la concluzia că profesorul de matematică „întotdeauna ne ține câteva minute după oră”.
Poate să fie adevărat sau nu, dar ai avut câteva experiențe. Nu sunt emoțional încărcate, ți-e indiferent, dar vei trage concluzia că întotdeauna așa este.
Foarte multe din aceste convingeri, din aceste generalizări, raportat la relație și la relația cu banii, vin din ce ai văzut la adulți ca și comportamente și generalizezi comportamentele.
Și aici dă-mi voie să-ți spun la ce mă refer în mod specific.
Este atunci când, spre exemplu, vezi dinamica dintre masculin și feminin, dintre mama și tata și generalizezi și spui că bărbații niciodată nu fac X raportat la femei, sau bărbații întotdeauna fac X raportat la femei, pentru că tu ai văzut că tata așa a făcut în relație cu mama și ai generalizat comportamentul acesta.
Sau un bărbat întotdeauna ar trebui să facă X, pentru că așa ai văzut la tata sau o femeie întotdeauna ar trebui să gătească pentru că așa ai văzut la mama. Și asta este o generalizare, o convingere până la urmă, pe care o repeți, dar nu are încărcătură emoțională.
2. A doua cauză este legată de experiențele resimțite puternic emoțional
Experiențele acestea, resimțite puternic emoțional pot să fie și pozitive și negative.
Pot să fie și traume în care ai avut o experiență anume traumatică și ai spus de atunci încolo că niciodată nu o să se mai întâmple așa ceva cu tine. Și e o decizie pe care ai luat-o, care s-a transformat în convingere, ca reacție la ceea ce s-a întâmplat anterior.
Un exemplu poate să fie că ai investit o sumă mare de bani și ai pierdut-o și ți-ai dat seama că investițiile poate nu sunt pentru tine, chiar dacă nu te-ai documentat înainte ce faci.
E o generalizare că investițiile nu sunt pentru tine. E o generalizare bazată pe faptul că ai avut o experiență în care ai pierdut foarte mulți bani din investițiile pe bursă. Experiențele acestea resimțite puternic emoțional pot să fie proprii, cum am dat exemplul anterior, în care ai pierdut poate o sumă mare de bani care a durut la momentul respectiv, sau pot să fie experiențe ale altora la care tu ai asistat.
Îți dau exemplu de la mine din familie. Tata a făcut un business cu doi asociați, a câștigat o sumă mare de bani.
După după anul acela în care au făcut afacerea și a câștigat suma respectivă de bani, unul dintre asociați a murit, cel care era inima afacerii și afacerea s-a destrămat. N-a mai funcționat. Ca atare, nu au mai câștigat bani.
Aceasta a fost experiență pe care am resimțit-o foarte puternic. A fost dureroasă pentru tata, nu a fost dureroasă pentru mine și concluzia mea a fost că tata (adică niciodată) nu știe, nu poate, nu e interesat să facă business.
Adică am avut această percepție, această experiență și spun tata nu e făcut pentru business, pentru că după aceea s-a destrămat afacerea.
E adevărat sau nu e adevărat, e o altă poveste, dar e vorba despre o generalizare pe care mintea mea a făcut-o în urma unei experiențe puternic resimțite emoțional, în special de tata, nu atât de mine.
3. A treia cauză este legată de programările din copilărie.
Aici vorbim despre zicale pe care adulții le-au folosit față de tine și e o nuanță specifică aceasta.
Adulții ți-au spus, ți-au băgat în cap niște zicale care ți-au intrat în subconștient și au creat o programare cu care e foarte greu să te lupți, mai ales dacă ai auzit acele lucruri în primii șase ani de viață, pentru că ele au intrat direct în subconștientul tău.
Recent am întâlnit pe cineva la un eveniment în care a spus: „Sunt gata să o iau pe cont propriu și să-mi încep propria afacere, dar am o reținere. Mi-e frică.”
Și am spus „De ce ți-e frică?”
„Nu știu de ce mi-e frică. Mi-e frică.”
Și am zis „Știi, nu există frică fără conținut. Asta înseamnă că undeva ai asociată mai multă durere decât plăcere cu ideea de a face antreprenoriat, de a o lua pe cont propriu. De unde ai lucrul ăsta?”
Și i-au sclipit ochii și mi-a spus „Știi, mie mi s-a spus în familie, acasă, că noi nu suntem făcuți să fim bogați. Noi nu suntem făcuți să câștigăm mulți bani și ni s-a spus de mai multe ori lucrul acesta. Ca atare am frică, pentru că există această amenințare, că de fapt eu nu o să fac mai mulți bani dacă o iau pe cont propriu decât dacă sunt angajat. Ca atare am acest blocaj.Mă încurcă această convingere.”
Deci sunt lucruri pe care ți le-au spus adulții, pot să fie și părinți și bunici, care s-au dus direct în subconștientul tău.
Alte convingeri care sunt aici: banii sunt ochiul dracului.
Sunt lucruri care se spun în familii sau inclusiv pe varianta cealaltă, negativă, în care se spunea despre alții: cum că cei bogați sunt răi, sau cei avuți sunt răi: „A, dacă el are bani, înseamnă că sigur e membru de partid și sigur vorbește de bine sau știe unde să pună o vorbă bună în așa fel încât lui să-i fie bine. Dar de fapt toți sunt niște hoți și niște nesimțiți.”
Sunt lucruri care au fost spuse, poate din nou și din nou despre alții și îți formează convingerile acestea.
Eu îmi amintesc când mama îmi spunea despre membrii de partid că sunt oameni care nu sunt cu coloană vertebrală, și asta însemna că oamenii aceia care câștigau bine și aveau o viață mai bună decât a noastră, de fapt erau oameni fără coloană vertebrală.
Și ce înseamnă asta? Înseamnă că această programare merge la nivel subconștient și echivalează cu faptul că dacă tu ajungi acolo, să ai bani, de fapt nu ai coloană vertebrală. Și cine ar vrea să ajungă în situația în care să se judece din propriile gânduri, din propria setare mentală, că nu ai coloană vertebrală atunci când ai bani?
Ei conflictele acestea între ce vrei cu mintea conștientă și ce vrei cu mintea subconștientă, adică tocmai aceste convingeri limitative și programări pe care le ai, asta determină de fapt să obții rezultate mult mai mici decât ai putea să obții de fapt, căci nu există alinierea aceea interioară cu rezultatele pe care le vrei, tocmai datorită acestor convingeri care te duc în altă direcție. Și sunt destul de multe.
4. A patra cauză este legată de ce făceau adulții
Aici vorbim despre ce ai văzut tu că fac adulții și emoțiile din spatele a ceea ce ai văzut tu că fac ei.
Spre exemplu, am dat exemplul de mai multe ori cu zacusca sau vinetele puse pentru iarnă.
Atunci când am fost mică asta era o activitate importantă și mare, pentru că ne asigura supraviețuirea peste iarnă.
Evident că locul de unde vine focusul acesta a fost bunica, care a trecut și prin război și nu a avut cea mai ușoară viață. Ca atare să aibă hrană pentru iarnă, să treacă iarna, era un lucru important.
Nu am simțit asta când am fost mică, dar am văzut cât de importantă era activitatea pentru familie și cât de important era prețul la care ei cumpărau vinetele, gogoșarii și tot ce trebuia cumpărat.
Nu știu dacă mai ții minte, mai demult se punea în borcan lucrurile astea, nu la congelator. Între timp s-au modernizat lucrurile, dar atunci când eram copil mic erau borcane de vinete și de zacuscă.
Ei, când am văzut discuțiile astea legate de bani pentru zacuscă, pentru vinete puse la iarnă, ce a înțeles mintea mea a fost că există resurse limitate și că trebuie să te gândești pe termen lung și să acumulezi pe termen lung, pentru că niciodată nu se știe ce o să se întâmple și există un soi de amenințare legat de resurse, că ele sunt finite.
Pentru bunicii mei și pentru realitatea părinților mei acest lucru a fost în mare parte adevărat, dar determină setarea mentală la nivel de supraviețuire și asta te face să ai percepția că nu este destul și acționezi pe bază de „nu este destul”.
Ca atare, ce se întâmplă atunci când mergi la un all inclusive, este că îți pui mai multă mâncare în farfurie. Ca atare, ce faci atunci când ai o oportunitate? Este dai curs oportunității respective și te întinzi mai mult decât este nevoie pentru că vrei să fii în siguranță, sau ții de bani și nu îi dai ca nu cumva să ajungi în situație de lipsă de resurse.
Chiar dacă s-a schimbat realitatea, și acuma poți să găsești zacuscă foarte bună cumpărată din magazine sau poate altcineva să-ți facă zacuscă dacă chiar vrei, focusul acesta pe resurse și pe faptul că resursele sunt limitate s-a regăsit în multe aspecte ale vieții: legat de personal, legat de bani, legat de timp, legat de energie.
Și povestea pe care ți-o creezi legat de aceste resurse, se bazează pe acea experiență din copilărie pe care ai văzut-o, la care ai asistat din nou și din nou și din nou… căci în fiecare an ai mei puneau zacuscă.
Ei, acest lucru mai vine cu încă o nuanță, tot legat de resurse: de multe ori lipsa de resurse vine cu percepția că dacă celălalt are, nu îmi rămâne mie.
Dacă ceilalți au, atunci nu îmi rămâne mie și trebuie să ții pentru tine ca atare, determină un tipar mai puțin colaborativ, mai puțin de împărțit jucăriile și mai puțin de împărțit resursele.
Câteva lucruri legate de convingeri care determină flexibilizarea percepțiilor legate de ele și care încep să determine transformarea convingerilor sau dizolvarea lor.
Primul lucru legat de convingeri este că uneori sunt adevărate, alteori nu sunt adevărate pentru tine.
Sunt convingeri de genul: toți bărbații sunt misogini, toți cei care au făcut bani sigur au furat sau au făcut ilegalități, angajații fură, femeile nu spun ce vor, femeile sunt după bani, banii se câștigă greu, ban la ban trage și așa mai departe.
Dacă este să verifici în viața ta aceste lucruri, vei vedea că ele nu sunt adevărate „întotdeauna”.
Ele pur și simplu nu sunt reale pentru viața ta. Îți dai seama că uneori sunt adevărate, iar alteori nu sunt adevărate pentru tine.
Asta te ajută să-ți flexibilizezi percepția legată de convingeri.
Aici intervine și Legea Dualității și a Polarității, care spune, în esență, că întregul e format din opuse complementare.
Adică dacă tu ai o serie de experiențe care te duc la o concluzie, în spațiul tău vei avea o altă serie de experiențe care te duc la concluzia opusă, și împreună tu vei fi avut tot spectru de experiențe care sunt complementare.
Spre exemplu, angajații fură.
Sigur ai avut angajați care te-au furat, dacă ai această convingere. Dar dacă te uiți în experiența ta, vei vedea că ai avut foarte mulți angajați care au fost corecți. Și poate au furat unu sau doi și tu ai ajuns la concluzia că toți fură, dar în fapt nu este așa. Ai și experiența opusă, de fapt.
Poate ești domn și asculți spark-ul acesta și ai percepția că femeile (niciodată) nu spun ce vor.
Dacă te uiți la experiența ta, poate ai văzut că uneori femeile nu spun ce vor, alteori au făcut opusul și au spus foarte clar ce vor de la tine. A, că ai vrut sau n-ai vrut să oferi ce au cerut, e o altă poveste.
Al doilea lucru este că aceste convingeri sunt personale, adică sunt formate de experiența ta și nu toată lumea are aceeași convingere sau aceleași convingeri după care operează.
Rezultatele pe care le obții în esență, sunt direct legate de convingerile care-ți guvernează deciziile în fiecare zi.
Acum, convingerile, cum spuneam, sunt personale. Acest lucru te ajută să-ți flexibilizezi percepția, pentru că îți dai seama că din toată lumea asta tu crezi această convingere, în timp ce alții au alte convingeri.
Dacă tu crezi că trebuie să lucrezi din greu pentru bani, vei vedea că îți creezi realitatea în felul acesta. Vei lucra din greu pentru bani, în timp ce alții fac mulți bani cu mare ușurință, pentru că au convingerea că banii vin cu ușurință la ei și că toate ideile pe care și le propun să le materializeze, le materializează ușor și cu impact financiar mare.
Și atunci, dacă știi că convingerile sunt personale, înseamnă că nu sunt universal valabile și că există loc de flexibilizare a lor, adică e doar o poveste pe care tu ți-o spui ca să-ți eficientizezi deciziile și sau să te protejezi de suferință.
Când îți dai seama că ele sunt personale, îți dai seama că ele provin din niște distorsiuni bazate pe anumite experiențe. Când pentru tine a fost adevărată distorsiunea respectivă, pentru alții nu e neapărat adevărată.
De exemplu, pentru tine poate fi adevărat că trebuie să lucrezi din greu pentru bani, dar pentru alții nu este. Deci nu este o generalizare decât pentru tine, pentru mintea ta, bazat pe distorsiunile tale.
Dacă e bazată o convingere pe distorsiunile tale, înseamnă că nu este adevărată.
Al treilea lucru despre convingeri este că sunt self fulfilling prophecies, adică sunt profeții care se auto împlinesc.
Dacă tu crezi că trebuie să lucrezi din greu pentru bani, la nivel subconștient, viața îți va demonstra acest lucru. De ce?
Pentru că în deciziile pe care le iei vei căuta la modul subconștient aliniere cu convingerea respectivă.
Cum se manifestă asta?
Dacă ai convingerea că trebuie să lucrezi din greu pentru bani, vei lua proiecte pentru care trebuie să lucrezi mult ca să câștigi banii și nu vei lua proiecte, nu le vei materializa, va câștiga altcineva acele proiecte unde faci bani cu ușurință, pentru că în profunzimea deciziei tale există această convingere.
Deci convingerile sunt profeții care se auto îndeplinesc, pentru că deciziile bazate pe aceste convingeri vor fi coerente, vor crea o anumită aliniere în tine și vei materializa ceea ce crezi.
De aceea se spune despre convingeri că cel mai bun mod de a-ți prinde prinde convingerile de urechi și a vedea ce fel de convingeri ai este să te uiți la viața ta și la ce poți și ce nu poți să obții.
Cum transformi aceste convingeri?
Primul și cel mai important lucru este să lucrezi pe figurile autoritare din trecut, figurile care te-au influențat, de la care ai preluat convingerile.
În momentul în care aceste figuri nu te mai impactează atât de puternic, nici convingerile pe care le-ai preluat de la ei nu vor mai fi în spațiul tău.
De exemplu, dacă l-ai prețuit pe tata pentru business-ul pe care l-a făcut și tata a lucrat din greu pentru bani, vei avea, cel mai probabil, și tu acest tipar, pentru că dacă ai avea un tipar diferit, ar fi însemnat că tata nu a fost capabil să facă suficient de eficient business-ul pe care l-a făcut și că nu l-ai respecta dacă tu câștigi banii mai ușor.
Acesta este evident, un discurs la nivel subconștient. Nu-ți imagina că așa gândesc oamenii: „Ah, nu pot să lucrez cu ușurință pentru că trebuie să-l respect pe tatăl meu.”
Nu. Vei lucra din greu pentru că la nivel subconștient vrei ca tata să fie mândru de tine.
Ca să poți să ieși din acest tipar, inevitabil ce facem este echilibrarea părinților. Adică să-i aduci pe părinți de la percepțiile de admirație și judecată, la echilibru.
Aceasta o facem în programe cum ar fi Putere pe Tocuri sau Brain Remodeling for Men. E un proces amplu, mai complex, nu pot sa îl descriu aici, dar și dacă l-aș descrie sunt șanse atât de mici ca să fie corect făcut.
Și atunci îți dau o altă soluție pe care poți să o aplici pentru echilibrarea percepțiilor legate de convingerile pe care le ai, în așa fel încât să aibă mai puțină putere asupra ta.
Dar trebuie să-ți spun în același timp, că pentru ca să aibă cu adevărat impact aceste soluții pe care ți le dau imediat, e nevoie să faci și munca de bază, adică să treci prin programul Putere pe Tocuri sau Brain Remodeling for Men.
Vor avea un impact deosebit asupra tiparelor tale, inclusiv asupra tiparelor tale financiare, dar nu numai. Pentru că tiparul acesta, până la urmă, este în toate aspectele vieții tale.
Și atunci, cum poți să transformi convingerile este:
Primul pas: După ce ai identificat convingerea, pornind de la premisa că ai deja convingerea, este să mergi într-un moment în care ai avut percepția că ai manifestat convingerea respectivă și să vezi cum sau de ce ți-a convenit să ai acea convingere în momentul respectiv.
Dacă ai să răspunzi cu onestitate la această întrebare, vei vedea de fapt care este sursa tiparului, sursa convingerii tale și vei putea să mergi să o echilibrezi de acolo.
Dar e un pas foarte important acesta să îți dai seama de ce ți-a convenit, pentru că crezi ceva ce îți convine de fapt, și dacă vezi de ce îți convine să crezi acel lucru, de fapt îți dai seama de rădăcina acelei convingeri și poți să o transformi pentru totdeauna.
Unde o transformi pentru totdeauna? În Putere pe Tocuri și în Brain Remodeling for Men.
Al doilea pas: Găsești momente în care ai făcut opusul și în care ai crezut opusul.
Asta înseamnă că dacă tu ai convingerea că trebuie să lucrezi din greu pentru bani și te vezi într-un proiect în care ai lucrat zi-lumină, i-ai dat foarte multă energie și ai văzut că ai câștigat banii, dar a trebuit să lucrezi din greu, te voi invita să găsești momente când tu, tot în aceeași zonă de business, cum am dat exemplu mai devreme, ai făcut opusul, adică ai lucrat cu ușurință pentru bani, că nu te-ai sacrificat, că nu a fost greu și că ai făcut banii ca în joacă.
Vei găsi suficient de multe momente în care tu ai făcut acest lucru ca să vezi că ai și cealaltă jumătate. Aceasta este Legea Dualității aplicată pentru tine.
Cum îți spuneam mai devreme, ai și experiența de „ai lucrat din greu pentru bani”, dar ai și experiența de a lucra cu ușurință, a materializa banii, a câștiga bani, a atinge obiective financiare cu ușurință.
Și atunci, în momentul acesta, mintea ta vede că nu e doar povestea pe care ți-ai spus-o adevărată, ci și opusul ei este adevărată.
E foarte important aici, dacă vrei să faci un pas mai în profunzime, să vezi care este persoana de la care ai preluat această convingere.
Poate ai preluat convingerea de la tata sau de la mama și vezi și ei când au avut comportamentul opus, ca să vezi că și pentru ei opusul este valabil, nu doar pentru tine.
Dacă îți dai seama că ai preluat convingerea de la unul dintre părinți, care au spus „banii sunt ochiul dracului, banii nu sunt pentru noi”, să vezi când au avut ei experiența opusă, ca să vezi că și în spațiul lor, opusul a ceea ce au spus ei este adevărat.
Al treilea pas: Este lovitura de grație care transformă complet convingerea.
Mergi în momentul în care ai avut convingerea respectivă, că trebuie să lucrezi din greu pentru bani și în același moment, legat de ce ai avut convingerea opusă.
Vei vedea că în spațiul tău există în același timp și în același moment și opusul, și că până la urmă este o alegere de ce vrei să crezi.
Încă o dată îți spun, ai aici o modalitate prin care poți să transformi o convingere și să te eliberezi de puterea ei, dar asta funcționează doar dacă lucrezi în profunzime pe trecutul tău ( mama, tata sau figurile autoritare din copilărie).
Dacă te echilibrezi de ele, e ca și cum ai scădea impactul unui număr mare de convingeri care ți-au dominat viața până acum.
Aceasta este munca asupra cauzei cauzelor și de aceea oamenii care trec prin programele noastre au rezultate excepționale.
Acum aș vrea să te rog frumos să-mi lași în comentariu, care este acea convingere pe care tu îți dorești să o transformi.