The Value System2019-10-01T05:52:04+00:00

The Value System

La inceput, cand angajezi pe cineva, de cele mai multe ori pare persoana potrivita pentru tine si pentru compania ta. Pe parcurs lucrurile se schimba, atat pentru firma cat si in viata persoanei respective. Firma evolueaza in mod natural, pentru ca este ca un organism viu care raspunde la stimuli din mediu si se adapteaza. Asadar, fie ca iti stabilesti obiective mai mari, fie ca vrei sa te extinzi, firma creste si dinamica din interiorul ei se schimba din aceasta cauza.

Apoi, oamenii pe care i-ai angajat, chiar daca la inceput se potriveau perfect si erau motivati, isi schimba pe parcurs prioritatile. De exemplu, poate sa apara in viata cuiva un copil, sau apare partenerul perfect, iar prioritatile lor initiale se restructureaza.

Cele doua dinamici, dinamica din firma si dinamica individuala a persoanei pe care ai angajat-o, rareori par sa se potriveasca perfect. De multe ori se intampla ca dupa o anumita perioada o persoana incepe sa-si piarda motivatia si pare ca trebuie sa depui efort sa motivezi persoana si dintr-o data, responsabilitatea pentru a mentine persoana fericita si implinita, este a ta. In situatia asta, poti sa vezi cateva simptome in firma:

  • angajati care refuza sa indeplineasca anumite sarcini sau le amana repetat;

  • angajati care nu sunt implicati, sunt dezinteresati sau demotivati;

  • angajati care nu fac diferenta intre ce e important si ce nu e important pentru companie;

  • angajati care simt ca nu apartin companiei;

  • angajati care iau decizii pentru companie, dar nu sunt aliniate cu misiunea companiei;

  • angajati care cer bani mai multi daca primesc o sarcina, doua in plus;

  • angajati care ajung tarziu la lucru si pleaca repede;

  • angajati care nu vad rostul sa faca anumite sarcini, pentru ca nu le plac sau nu le considera importante, dar pentru companie sunt importante;

  • angajati care iau decizii haotic, pentru ca nu inteleg directia in care merge firma si ce actiuni sprijina aceasta directie;

  • angajati care ar putea sa fie mai focusati, mai productivi si mai eficienti;

  • angajati care pot fi dezvoltati sa isi asume mai multa putere si responsabilitate in companie.

Angajatii au nevoie de sens si semnificatie in munca lor si au nevoie sa apartina de ceva mai mare decat ei insisi.

Daca perceptia lor este ca se irosesc in firma, ca nu isi implinesc potentialul, adica valorile lor, contribuind la ceva important, sunt sanse bune ca ei sa plece sau sa fie demotivati.
Dar asta nu trebuie sa fie asa, fiindca prin cunoasterea sistemului de valori al fiecarui angajat vei avea focus pe ceea ce pot angajatii sa faca pentru propria lor implinire, nu pe ceea ce trebuie sa faci tu, ca si angajator, ca sa ii mentii fericiti pe angajati.

Beneficii

  • creste productivitatea individuala si de echipa

  • creste gradul de retentie al personalului si scade fluctuatia de personal

  • oamenii se simt mai inspirati si isi fac munca

  • scade numarul sarcinilor amante si creste numarul sarcinilor finalizate la timp

  • scade numarul sarcinilor care sunt pasate la alte persoane

  • angajatii care nu sunt aliniati cu firma vor pleca si vor crea spatiu pentru altii care sunt mai aliniati cu compania

  • angajatii fac diferenta intre ceea ce este important pentru companie si ce e mai putin important

  • oamenii lucreaza mai bine in echipe, in ciuda diferentelor dintre ei

  • angajatii lucreaza dintr-o zona de inspiratie, nu trebuie impinsi de la spate

  • angajatii isi asuma mai multa responsabilitate si putere de decizie (atat cat le dai voie)

  • angajatii sunt inspirati de misiunea firmei si inteleg ca pot sa isi indeplineasca calea in firma

Beneficii

  • creste productivitatea individuala si de echipa

  • creste gradul de retentie al personalului si scade fluctuatia de personal

  • oamenii se simt mai inspirati si isi fac munca

  • scade numarul sarcinilor amante si creste numarul sarcinilor finalizate la timp

  • scade numarul sarcinilor care sunt pasate la alte persoane

  • angajatii care nu sunt aliniati cu firma vor pleca si vor crea spatiu pentru altii care sunt mai aliniati cu compania

  • angajatii fac diferenta intre ceea ce este important pentru companie si ce e mai putin important

  • oamenii lucreaza mai bine in echipe, in ciuda diferentelor dintre ei

  • angajatii lucreaza dintr-o zona de inspiratie, nu trebuie impinsi de la spate

  • angajatii isi asuma mai multa responsabilitate si putere de decizie (atat cat le dai voie)

  • angajatii sunt inspirati de misiunea firmei si inteleg ca pot sa isi indeplineasca calea in firma

Structura programului

  • identificarea valorilor

  • intelegerea sistemul de valori – cum functioneaza la nivel personal, in relatia cu clientii, in echipa

  • comunicarea in valorile celorlalti: CEO, sefi si subalterni, colegi, clienti, parteneri

  • alinierea valorilor angajatilor cu top 10 sarcini individuale

  • alinierea valorilor angajatilor cu viziunea si misiunea companiei

  • alinierea valorilor angajatilor cu valorile leaderului companiei si ale colegilor cu care interactioneaza frecvent

  • cresterea prin modelarea sistemului de valori (numai pentru persoanele cheie) – introducerea unor valori noi de care are nevoie persoana ca sa creasca si crestere prin procesul Owning the traits of the greats cu scopul ca persoana sa vada ca este intocmai ca modelul de top pe care il admira, din domeniul in care performeaza