Skip to content Skip to footer

Eliberează resentimentele față de business ca să creezi o viață pentru firmă dincolo de existența ta

Misiunea unei persoane și a unei firme dă viață firmei și o face entitate separată, un organism separat care e capabil să se gestioneze singur.

Tema zilei de astăzi este despre cum dai viață unei firme dincolo de existența ta. 

Una dintre cele mai mari provocări pe care le au antreprenorii este că nu reușesc să se desprindă de firmă. Și într-un fel este normal așa pentru că firma este construită pornind de la energia antreprenorului, însă antreprenorul este cel care îi dă o temă de viață firmei prin misiunea pe care o stabilește firmei, iar această misiune trebuie să fie atât de puternică, 

încât să creeze o viață independentă de antreprenor pentru firmă. 

Cu această misiune să se poată identifica și alte persoane care să poată da viață firmei prin activitatea pe care o depun acolo, iar ceea ce face antreprenorul aliniat cu această misiune este să dea viața aceste firme, ca la un moment dat, această firmă să se poată desprindă de el și să aibă propria existență.

Marea provocare a unui antreprenor este să dea viață firmei și să o separe de el.

Imaginează-ți că la nivel energetic tu și firma ta sunteți conectați. Prin misiune creezi un spatiu de existentă pentru firmă, însă dacă tu ca antreprenor ești acolo tot timpul și te conectezi mai mult decât cu misiunea ta, dacă faci ca lucrurile să depindă de tine exclusiv, atunci firma este atât de conectată energetic cu tine, încât nu poate să aibă propria viață.

La nivel simbolic ar putea să fie relația dintre un părinte și un copil în care știi ca părinte că ai făcut o treabă bună în momentul în care copilul stă pe picioarele lui, funcționează independent, își ia zborul și face lucruri pe care nu-ți imaginai că ar fi putut să le facă. Și tu, în adâncul sufletului tău te bucuri pentru factul că al tău copil a reușit să facă un salt extraordinar.

Însă firma nu este un copil pentru tine și e incorect să definești firma ca fiind copilul tău, ci privește firma ca pe un organism care trebuie să fie independent de tine, care să aibă propria lui viață. Și să interacționeze cu tine din acest spațiu în care tu ești independent și firma este independentă. 

Această relație se numește interdependență și înseamnă că tu stai pe picioarele tale și ești independent, firma stă pe picioarele ei este independent de tine. Adică tu supraviețuiești fără firma iar firma supraviețuiește fără tine. 

Imaginează-ți firma ca pe un organism independent, ca și cum energetic ar fi copilul tău dar față de care ai datoria să-l faci ca el să funcționeze fără tine și să fie mai bun, fără tine. Punând acolo niște semințe care să crească, prin sisteme pe care le creezi și definind o misiune faci ca firma să funcționeze fără tine.

În momentul în care tu ești dependent de firmă și nu știi cine ești în afara firmei tale, în momentul în care simți că dacă nu lucrezi în firmă sau pentru firmă îți pierzi identitatea sau că e foarte greu să definești cine ești în afara activității legate de firmă, vorbim despre o relație de dependență.

Ori o relație de dependență înseamnă că nici ție nu ți-e bine nici firmei nu îi este bine, împreună în schimb, vă jucați un joc care este non benefic pentru fiecare dintre voi.

Într-o relație de dependență fiecare face un compromis de la cine este el cu adevărat și nu își manifestă potențialul deplin la nivelul său real. 

Relația de dependență dintre tine și firmă înseamnă că firma nu funcționează fără tine și că are nevoie de tine, iar tu nu funcționezi fără firmă și asta se vede atunci când nu știi ce să faci când ai spațiu liber. Și dacă atunci creezi pentru firmă este în regulă, atâta timp cât nu o faci dintr-un spațiu de “TREBUIE”.

Interdependență înseamnă că ai dat o misiune firmei care o face vie iar acea misiune și firma implicit pot să dăinuiască mulți ani după existența ta. 

Acum, ai două opțiuni:

1️⃣ Să creezi firma independentă de tine cât se poate de repede. 

sau

2️⃣ Ca firma să fie toată viața ta dependentă de tine.

Și doar după ce alegi să pleci din această existență fizică, firma să poată să-și pună problema să fie independentă. 

Aș vrea să aduc ceva important aici pentru că am văzut cum gândesc antreprenorii în sistemul American la care am fost expusă în ultimele luni. 

Antreprenorii americani își gândesc business-urile astfel încât :

1️⃣ Să le crească și să le vândă și pentru asta le gândesc așa de la bun început. Nu să fie legați pe veci de acele business-uri; 

2️⃣ Dacă cumva este un business pe care vor să-l aibă și să-l crească pentru că le dă împlinire ceea ce fac acolo, nu pun presiune asupra copiilor și nu țin business-ul legat de ei indirect, după ce ei aleg să se retragă din business.

Nu spun că nu există în sistemul american astfel de cazuri, ci că nu am văzut printre cei la care am fost expuși pe cineva care să gândească business-ul în așa fel încât să-l preia ulterior copiii săi. Nu se regăsește această povară și această binecuvântare dusă mai departe către copii. 

Așa că, a crea un business înseamnă în primul rând să-i dai o misiune care e o suflare de viață și care menține business-ul independent de tine și îți permite să fii într-o relație de interdependență cu business-ul. 

Dacă business-ul este dependent de tine, inevitabil, vei construi resentimente în relație cu firma ta. 

Dacă business-ul nu poate fără tine, de la un moment dat încolo, îl vei considera o povară, de aceea foarte multe dintre business-uri se plafonează. 

Resentimentele acumulate față de business vin din faptul că trebuia să faci anumite lucruri pentru că nu era altcineva care să le facă, n-ai avut cui să le delegi și acelea au fost lucruri pe care le-ai făcut din zona de “TREBUIE”. Când le-ai făcut din această zonă, în această relație de dependență, tu de business și el de tine, construiești resentimente iar mintea spune că dacă business-ul ar crește, acea durere acumulată față de business ar crește și ea. 

Adică: De ce mintea ta ar vrea să îți creezi tu mai multă durere crescând business-ul și deci crescând posibilitatile să acumulezi mai multă durere în relație cu business-ul?

Ca atare, dacă te întrebi cumva de ce business-ul tău a ajuns la un nivel de platou ori de ce un departament este plafonat, vezi în primul rând care sunt resentimentele pe care le-ai acumulat față de business și care îl țin pe loc. Vezi care sunt durerile pe care le-ai acumulat legat de business care n-ai vrea să se amplifice odată cu creșterea exponențială a business-ului.

Astăzi am vorbit despre misiune și importanța ei, pentru că misiunea îți permite să dai viață firmei prin care firma să fie independentă și să fie capabilă să stea pe picioarele ei. 

Prin această misiune oamenii care sunt în firmă să fie inspirați, inclusiv tu și să existe și alții de pe lângă tine inspirați, astfel încât această misiune să ducă business-ul mai departe, după existența ta. 

Aștept gândurile tale legate de relația de dependență sau interdependență cu firma.

Leave a comment

error: Content is protected !!