#FridaySpark

#18

25 noiembrie 2022

Spune-le și prietenilor tăi despre #FridaySpark

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

Conținut = cele mai importante lucruri pe care le faci.
Proces = linia roșie pe care o urmezi indiferent de ce faci.

Probabil știi, deja, până acum că multe dintre îmbunătățirile de vineri vin din experiențe personale, din lucru cu clienții, sau din frustrări pe care le am din interacțiunile pe care le am. Fie în context personal, fie în context profesional si de acolo aha-urile si modalități de a prelucra situațiile cu care mă confrunt și de asemenea de a învăța și de a evolua. Așa că acest audio de astăzi este despre diferența dintre proces și conținut. Și e o diferență foarte, foarte importantă care s-a cristalizat astăzi în mine în contextul în care am avut un conflict cu o colegă care a spus că nu e în valorile ei cele mai înainte să facă ceva și că din cauza asta nu a ieșit bine. De aici și distincția dintre proces și conținut și topicul care vine în contextul acesta.

Acum dacă știi deja la ce fac și ai avut cunoștință despre valori, despre sistemul de valori și despre legile universale știi că valorile unei persoane sunt conținutul cu care operează o persoană. Adică sunt acele lucruri cele mai importante pentru persoana respectivă pe care le face, este ce-ul care se vede în viața persoanei, ce-ul pe care îl prioritizează persoana respectivă în viața ei, acesta este conținutul, partea de valori. 

Procesul se referă la linia roșie pe care o urmezi i atunci când faci ceva, indiferent că este în valorile tale cele mai înalte sau este în valorile tale cele mai joase. Procesul este cel mai bine definit de fractalilor, adică așa cum faci un lucru așa le faci pe toate, esența acțiunii tale. Linia roșie a acțiunilor tale, este aceeași. Procesul este linia roșie pe care o urmezi atunci când faci ceva indiferent că este în valorile tale cele mai înalte sau nu. Același proces îl vei aplica pe conținuturi diferite indiferent ca cel conținut este în valorile tale cele mai înalte sau este în valorile tale cele mai joase. Așa că, așa cum faci un lucru așa le faci pe toate, aceasta este legea fractalilor și asta spune legea fractalilor.

Acum hai să luăm un exemplu care e foarte confortabil pentru mulți dintre voi, un exemplu legat de gătit. Conținutul într-o situație de gătit sunt ingredientele pe care le pui într-o supă, într-o prăjitură într-o tocăniță pe care o faci. Deci conținutul sunt ingredientele, adică ce-ul, ce pui în prăjitura respectivă, de exemplu pui ouă, pui făină, pui zahăr, pui mere, ce pui în prăjitura respectivă ,am să iau exemplul cu o prăjitură. Procesul este ordinea în care pui aceste ingrediente, timpii pe care îi aloci pentru fiecare etapă, cum le amesteci, ce instrumente folosești pentru a ajunge la rezultatul pe care îl vrei. Acum, ambele sunt importante, dar ca rezultat final contează cel mai mult procesul. Să spunem că ai ingredientele de o anumită calitate, dacă le amesteci conform procesului care îți garantează rezultatul vei obține o prăjitură cu o calitate mai mare, o calitate mai mică, dar ai respectat procesul. Acum imaginează-ți la proces, procesul spuneam că este fractalul și este ordinea, timpul, cum le amesteci, echipamentele pe care le folosești ca să ai rezultatele pe care le vrei, acum o imaginează că faci prăjitura, dar pui mai întâi o ouăle la cuptor și pe urmă le amesteci cu făina, pe urmă bați albușul și pe urmă adaugă zahărul. Cum iese așa versus amesteci ouăle cu făină, pui zahărul, le pui la cuptor sau le lași să dospească și pe urmă le pui la cuptor. Rezultatul îți va fi dat în special în funcție de structura procesorului. Poți să ai cele mai bune ingrediente, dacă nu le mixezi în ordinea potrivită rezultatul va fi un dezastru. Poți să ai cele mai proaste ingrediente pe care dacă le pui după un proces bun tot vei obține un rezultat decent.

Dacă ai valoare pe acel lucru, cum ar fi de exemplu pe gătit, te vei strădui să găsești cele mai bune ingrediente. Dacă avem o clientă în comunitate care este prințesa macarosilor și care vinde ingrediente pentru macarons, pentru că are valoare pe asta va folosi cele mai bune ingrediente, pentru că are valoare pe asta. Dacă nu ar avea valoare pe asta, deși știe procesul, nu ar fi cele mai bune ingrediente în lucrul ei. Deci, dacă ai valoare pe acel lucru pe care îl faci te vei strădui ca ingredientele pe care le pui în conținut ca și conținut în proces să fie cele mai bune. Mai mult dacă ai valoare pe lucruri pe care le faci te vei strădui să îmbunătățești și-ți vei pune întrebarea cum poți să îmbunătățești conținutul din ce în ce mai mult, cum poți să îmbunătățești procesul din ce în ce mai mult. Adică îți pui întrebări unde poți să îmbunătățești procesul, automat îți pui întrebările dacă acest lucru este în valorile tale. Dacă nu, mergi pur și simplu pe același proces.

Mergând mai departe, procesul este ordinea în care faci o anumită serie de pași. Procesul este responsabil pentru rezultatele pe care le ai. Similar cu coachingul și aș vrea să-ți dau aici un exemplu foarte important în coaching, couch-ul este responsabil pentru proces. Este singura lui responsabilitate, să ghideze procesul. Clientul vine cu conținutul lui și clientul este responsabil pentru conținutul lui precum și este responsabil cu a urma procesul, adică dacă vrea sau nu să depună eforturi respectiv. Uită-te la cursurile noastre cum ar fi Inspired Money Fondation, este un proces foarte clar definit, pe care dacă îl faci indiferent care este conținutul cu care vii, vei avea rezultatele garantate, indiferent care este conținutul cu care vii, pentru că procesul a fost definit foarte clar. Acuma, dacă cineva se plânge și dă vina pe ”nu este în valorile mele, de aia n-am reușit”, primul lucru la care te invit să te uiți este procesul pe care persoana respectivă l-a urmat. În ceea ce privește partenerul tău, angajatul tău, colegul tău care se plânge că nu e în valurile mele și de n-a ieșit. Păi treaba ta ca manager este să-i spui fă linkage de valori, conectează acțiunea asta cu valurile tale, dacă este jobul și responsabilitatea ta, nu ai dreptul să te plângi că acel lucru nu e în valurile tale. Fă linkage de valori, iar tu ca manager este responsabil să-i spui angajatului, colegului tău, fă linkage de valori. Deci nu este un motiv să te plângi că ceva nu ți-a ieșit că nu e în valurile tale pentru că ai instrumentul ca să faci conexiuni acelei activități cu valorile tale cele mai înalte.

Partea a doua de aici este managerul este și trebuie să fie specialist în proces, nu în conținut și este responsabilitatea managerului să facă un proces pe care dacă angajatul îl respectă cu conținutul cu care vine, adică competențele sale, să ajungă la un rezultat. Managerul nu trebuie să fie expert în conținut, managerul trebuie să fie expert în proces. Asta înseamnă practic că poți să-l iei de oriunde este pentru că e expert în proces și să-l pui un cu totul alt domeniu și să obțină rezultate bune. Asta este un manager cu adevărat bun pentru că el a devenit expert în proces, nu în conținut. Un manager care este expert în conținut nu are rolul lui de manager îndeplinit pentru că intră în conținut. Managerul și treaba lui este să definească procesul în așa fel încât dacă urmat de angajat va duce la rezultatele pe care le vrea, să facă pașii aceea la nivel individual cu procedurile, la nivel de firmă procesele, care să garanteze rezultatul.

Este ultima parte a mesajului. Degeaba înveți, adică adaugi conținut în capul tău, dacă nu transformi procesul, adică fractalul după care operezi. Asta este o mare eroare pe care o au foarte mulți din zona de dezvoltare personală. Ajunge să înveți ceva, să faci partea tehnică la ceva ca să obții rezultatele și nu este așa. Optzeci la sunt din rezultatele pe care le-ai se datorează procesului, adică fractalilor. Degeaba acumulezi cei 20 la sută, conținutul, adică să ajungi să știi foarte multe, dacă linia roșie după care operezi nu se schimbă deloc. Acesta este și motivul pentru care în Inspired Life lucrăm doar pe proces, sau 90 la sută pe proces, adică pe transformare a fractalului. De aceea cursurile noastre sunt transformaționale, pentru că degeaba ai primi informație, dacă cu informația respectivă te-ai duce pe procesul vechi ai obține aceleași rezultate rătăcite și atunci acele cursuri sunt cu adevărat puternice care sunt transformaționale, adică care au impact asupra fractalului tău și-ți schimbă procesul. 

 Sper că n-ai ascultat până la capăt mesajul meu și am să te rog două lucruri acum. 1. Ca să nu am senzația că fac degeaba aceste mesaje de vineri te rog frumos să-mi lași un comentariu cu cel mai mare take a way pe care l-ai avut din acel mesaj. 2. Te rog frumos ca să trimit mesajul acesta înregistrat sub formă audio cu textul aferent la cel puțin trei persoane pe care simți că poți să le susții în a-și transforma procesul, în a-și transforma fractalul, care poate sunt blocate la un anumit nivel sau poate au nevoie de o transformare și o perspectivă nouă asupra aceleași probleme cu care se confruntă de multă vreme. Iar tu dacă primește acest mesaj de la altcineva decât de la mine să știi că sunt Monica Ion, sunt expert în remodelarea creierului și te invit să mă asculți direct și să mă urmărești direct pe Instagram, pe contul MonicaIon.Ro