Skip to content Skip to footer

Dacă vezi un anumit lucru în cineva și poți să-l numești, același lucru se regăsește și în interiorul tău.

Salutări. Spark-ul din săptămâna aceasta vine ca urmare a unui Aha pe care l-am avut săptămâna trecută și a unor discuții legate de cine cât merită, legate de sindromul impostorului și legate de autenticitate. Am primit întrebarea cum pot eu cu rezultatele mele mici pe care le-am, spunea cineva, un client, să stau în fața unui client care e poate de zece ori de 100 de ori de 1000 de ori mai înstărit mai realizat decât mine și să îi vorbesc despre ceva și să am credibilitate.

Aceeași întrebare o au și foarte mulți antreprenori cu care lucrez legat de oamenii lor de vânzări care câștigă 800-1.000 de euro ca salariu fix sau cu venit fix și vând produse de 5.000 de euro, 10.000 de euro, 15-20 -100 000 de euro. Cum pot să se ridice oamenii lor la nivelul acela la care să simtă că clientul este un egal de a lui și că nu este cu cinci trepte mai jos decât clientul. Sau altă întrebare este cum pot să stau în fața altora ca autoritate și să predau ceva, când oamenii din fața mea câștigă mult mai bine decât mine. Și acum dă-mi voie să-ți spun ceva, tu ești ceea ce vezi și tot ce vezi în ceilalți ai și tu în tine în formă unică.

Și o să spui Monica, dar ai mai spus asta de un milion de ori și adevărul este ca da, am spus-o și o să o mai spun pentru că mi se pare o informație foarte valoroasă. În momentul în care vezi la cineva ceva ce poți să numești și prețuiești lucrurile acelea îl admiri și poți să numești acest lucru, tu îl ai în tine. Dar acum vine o nuanță pe care am descoperit-o abia săptămâna trecută și anume nuanța este legat de faptul că poți să ai aceeași valoare la nivel de conținut sau la nivel de procent. Poți să echivaleze ce vezi în celălalt la nivel de proces sau la nivel de conținut. În momentul în care stai față în față cu o persoană care e multimilionar sau face profit de zeci de milioane în fiecare an, vezi rezultatul lui. Banii sunt rezultatul a ceea ce a făcut el și tot spui eu nu am aceleași rezultate ca atare eu nu sunt la nivelul acela, nu am aceleași rezultate financiare nu am aceleași rezultate de business, oricare ar fi unitatea de comparație, spui nu ai aceeași valoare.

Însă pot să echivalenți conținutul, adică rezultatul lui, cu procesul, adică expertiza ta. Procesul, adică expertiza ta, este acel lucru pe care îl faci foarte bine, prin care tu poți să aduci valoare în viața celorlalți și prin care poți să aduc valoare de mii milioane în viața celorlalți. A, că nu ai valoare pe bani și că nu ai făcut bani din acest proces, din această competență pe care o ai, da, e foarte posibil acest lucru. Însă, am să repet poți să echivaleze rezultatul acelei persoane în bani, ca și conținut cu ce știi tu să faci ca proces prin care tu pot să aduc valoare în egală măsură cu rezultatele lui financiare multor oameni. Singura diferență o face faptul că tu nu ai suficientă valoare pe bani sau nu la fel de mare ca cealaltă persoană. Și acum hai să lămurim ce înseamnă acest proces prin care tu poți aduce valoare și prin care ești la fel de bogat ca celălalt. Procesul înseamnă acel lucru pe care tu știi să-l faci foarte bine, poate intuitiv, poate te -ai născut, ai dezvoltat asta, poate ai învățat acest lucru și prin care poți ca după o transformare semnificativă, prin care pot să aduc o schimbare în viața cuiva, să îmbunătățești ceva să îl susțin să își atingă obiectivele rezultatele, să poți să ai un impact major asupra acelei persoane, acest proces. Adesea nu știi că știi să faci un lucru extraordinar de bine.

Ție ți se pare atât de simplu încât ai senzația că toată lumea știe să facă lucrul acela, la fel ca tine, dar nu i așa. De ce?

Pentru că fi atent, tu ai o serie de experiențe pe care le-ai avut traume, dureri, reușite, nereușite și ai senzația că și ceilalți pot să fac la fel ca tine. Dar tu prin aceste experiențe pe care le-ai avut traume, dureri, nereușite interesele tale valorile tale pe parte pozitivă, aduc o perspectivă unică și un mod unic de abordare ca proces în a-i susține pe ceilalți să obțină anumite rezultate, să producă o anumită transformare în viața celorlalți, să-i sunșii în moduri unice în care alții nu pot să o facă. Și asta te face pe tine valoros, cu adevărat valoros. Și acum, să mergem puțin înapoi și aș vrea să împărtășesc și din experiența mea, și da poți să pui eticheta că sunt arogantă. Stau în față cu clienți milionari, multimilionari și văd că vin la mine pentru ce? Pentru procesul pe care pot să îl ofer și prin care îi susțin pe ei să rezolve probleme pe care altfel nu au știut să le rezolve. Și chiar dacă unii dintre ei câștigă de zece o sută de ori mai mult ca mine, cu toate astea este listă de așteptare pentru clienți cu care să lucrez de o jumătate de an, pentru că prețuiesc procesul prin care ei pot să obțină ceva.

Echivalarea valorii mele cu valoarea lor financiară se face la nivelul procesului. Ei vor ceva de la mine, ceea ce eu pot să le ofer ca proces.

Acum, aș vrea să mergem mai departe cu un pas și aș vrea să luăm sindromul impostorului, să discutăm puțin despre sindromul impostorului. Sindromul impostorului este în esență atunci când tu te compari cu cineva cu rezultatele cuiva, cu conținutul pe care îl livrează cineva și tu spui” eu nu pot să spun lucrurile alea, nu pot să fac lucrurile alea pentru că nu sunt ca acea persoană”. Sindromul impostorului apare exclusiv atunci când te compari cu o persoană. Asta înseamnă că pentru tine apreciez mai mult valorile și ierarhia valorilor acelei persoane decât să apreciezi ierarhia valorilor tale și modul tău unic de manifestare. Asta e sindromul impostorului și atunci lași sindromul impostorului, de multe ori lumea e blocată pentru că vede rezultatele cuiva, vede conținutul cuiva și ignoră capacitatea lui însuși de a crea un proces sau a livra un proces care să poată să compenseze sau să echivaleze valoarea pe care o vede în celălalt, în cel cu care se cumpară. Și acum am o întrebare pentru tine.

Care sunt procesele prin care aduci deja valoare de milioane în viața altora? Care sunt acele procese pe care dacă le împărtășesc sau dacă îi înveți pe ceilalți cum ai făcut tu poți să câștigi foarte frumos din asta ? 

Vreau să-ți spun ca și încheiere pentru mesajul acesta că și tu ești milionar și tot te vezi în ceilalți ai și tu în tine. Poți să faci echivalarea în conținut sau în proces. Am certitudinea în urma lucrului cu peste o mie cinci sute de oameni, în ședințe de grup și individuale că fiecare persoană are un mod genial de abordare într-o anumită zonă care este în valorile ei unice, în competențele tale unice, în abilitățile tale unice și pot să aduci valoare și să creezi milioane, dacă pe lângă recunoașterea acestui proces mai ai valoare pe bani.

Acum, mulți dintre voi ați scris dacă puteți să trimiteți aceste Spark-uri mai departe către prieteni ai voștri și unii dintre voi ați spus că sunt foarte valoroase și că ar merita ca alții să le știe.

Da, te rog frumos să trimiți acest spark mai departe, dacă consideri că poți să susții pe cineva sau să-i aduci valoare în viața cuiva. 

1 Comment

  • Catalina
    Posted 30 iunie 2023 at 14:02

    Buna Monica,
    Foarte edificator materialul si iti multumesc pentru el.
    Apreciez mult cateva calitati profesionale la 2 persoane apropiate mie si cumva, m-am subapreciat crezand ca nu dispun de aceleasi calitati. Am inteles acum ca am si eu aceste calitati insa difera valorile celor 2 persoane fata de valoarea mea. Facand aceeasi profesie, valorile lor au fost banii si au facut bani din asta iar valoare mea a fost/este de a ajuta, imi hraneam sufletul cu rezultatele obtinute de persoanele pe care le ajutam.
    Acum, ca am inteles diferenta de valori si inteleg ca valoarea mea este de a ajuta pe ceilalti, insa, mental stiu ca vreau si bani, ce pot sa fac? Cum sa ma pozitionez? Sa imi pastrez unicitatea, dorinta de a ajuta alte persoane, sau imi „reorganizez” valoarea catre bani?
    Catalina

Leave a comment

error: Content is protected !!