Delegative Processes2019-10-01T05:53:12+00:00

Delegative Processes

Delegarea, asa cum o stii pana acum, nu functioneaza. Cu siguranta ai fost la cursuri de management in care ai invatat cum sa delegi o sarcina, cum sa monitorizezi si cum sa verifici daca sarcina a fost dusa la indeplinire. 

Cu toate astea, de cele mai multe ori se intampla sa intalnesti angajati cu care delegarea nu functioneaza si dialogurile de luni dimineata sunt in felul urmator: 

     – Ai termiant sarcina?
     – Nu.
     – De ce?
     – Pentru ca nu am avut timp.
     – Pe cand iti asumi ca o termini?
     – O termin pana vineri.

Si urmeaza din nou sedinta in urmatoarea saptamana:

     – Ai terminat sarcina?
     – Nu.
     – De ce n-ai terminat-o?
     – Pentru ca nu am avut timp.

Si tot asa, din nou si din nou.

De multe ori delegarea nu functioneaza.

Motivul pentru care nu functioneaza delegarea este ca oamenii nu simt ca sarcina respectiva este a lor, sau nu simt cum ii ajuta pe ei, in ceea ce este important pentru ei. 

Firma viitorului arata ca niste echipe care lucreaza in acelasi spatiu fizic sau nu, echipe independente, competente in care fiecare isi face treaba si si-o duce la bun sfarsit. Sunt echipe care se autoregleaza si care invata impreuna sa se tina responsabili unii pe altii, in asa fel incat sa se asigure ca si ei si cei cu care interactioneaza si cu care lucreaza impreuna, isi duc sarcinile la bun sfarsit. 

Exista o serie de roluri care trebuie indeplinite in fiecare echipa, pentru ca delegarea sa functioneze excelent si oamenii sa se tina unii pe altii responsabili pentru finalizarea sarcinilor, atat in echipe, dar si intre echipe, si pentru a duce proiectul de la un departament la altul, intr-un mod responsabil fata de rezultatul final individual si al grupului.

Beneficii

  • oamenii/echipele lucreaza independent pentru atingerea obiectivelor individuale

  • oamenii/echipele lucreaza independent pentru atingerea obiectivelor de grup

  • oamenii/echipele se responsabilizeaza unii pe altii pentru atingerea obiectivelor individuale si de grup

  • echipa creaza un sistem de monitorizare a progresului pentru sarcinile pe care le au de indeplinit

  • oamenii/echipele stabilesc si respecta termene clare, caci au un sistem de consecinte pus in aplicare pentru cazul in care nu le respecta

  • isi ating rezultatele cu mai mare usurinta si devin responsabili pentru rezultatele muncii lor

  • compania face primul pas spre a functiona fara implicarea directa din partea antreprenorului in partea operationala

  • ajuta antreprenorul sa consolideze business-ul in asa fel incat sa-si poata lua o vacanta chiar si jumatate de an

  • oamenii isi stabilesc roluri in echipa fata de care sunt responsabili, iar echipa are grija ca fiecare membru sa isi implineasca sarcinile

Beneficii

  • oamenii/echipele lucreaza independent pentru atingerea obiectivelor individuale

  • oamenii/echipele lucreaza independent pentru atingerea obiectivelor de grup

  • oamenii/echipele se responsabilizeaza unii pe altii pentru atingerea obiectivelor individuale si de grup

  • echipa creaza un sistem de monitorizare a progresului pentru sarcinile pe care le au de indeplinit

  • oamenii/echipele stabilesc si respecta termene clare, caci au un sistem de consecinte pus in aplicare pentru cazul in care nu le respecta

  • isi ating rezultatele cu mai mare usurinta si devin responsabili pentru rezultatele muncii lor

  • compania face primul pas spre a functiona fara implicarea directa din partea antreprenorului in partea operationala

  • ajuta antreprenorul sa consolideze business-ul in asa fel incat sa-si poata lua o vacanta chiar si jumatate de an

  • oamenii isi stabilesc roluri in echipa fata de care sunt responsabili, iar echipa are grija ca fiecare membru sa isi implineasca sarcinile

Structura programului

  • atelier de 2 zile in care oamenii vor invata ce inseamna sa imbunatatesti si sa inovezi intr-o organizatie si ce presupune asta la nivel de cum se intampla lucrurile, in special in intalniri

  • cum sa conduci diferite tipuri de intalniri

  • cum sa iei decizii in grup (stim ca aici de obicei se pierde foarte multa vreme)

  • functii sau roluri pe care le ai in procesul de delegare

  • cum poti sa monitorizezi rezultatele delegarii in asa fel incat sa obtii maximul din asta

  • cum sa pregatesti agenda pentru o intalnire

  • principiile sistemice ale schimbarii rolurilor in echipe in situatii de delegare si cum se tin unii pe altii responsabili