Skip to content Skip to footer

A treia zi cu Alain Cardon

Ziua a 3-a de curs cu Alain Cardon a fost efervescentă.

Energia echipelor a crescut mult deși eram cu toții obosiți.

În această a 3-a zi s-a lucrat în profunzime, folosind procesele delegative. Până acum toate rolurile erau cunoscute. Drept dovadă calitatea rezultatelor a crescut, și la fel și eficiența proceselor. 

Se simțea în aer entuziasmul și implicarea fiecărui participant, iar senzația era ca și cum avionul ar fi decolat și zbura acum lin și plăcut.

Una din observațiile lui Alain a fost legat de tiparele diferite de companii pe care le avem eu și Ștefan.

Ștefan are o organizație ierarhică, cu focus pe rezultate, cu tipar masculin. Eu construiesc o organizație cu structură circulară, mai degrabă orizontală, fară un rol central, cu tipar feminin. 

Mi-au dat lacrimile când Alain a completat faptul că tiparul fiecăruia din noi, ca energie masculină și feminină, se reflectă în organizațiile pe care le construim și că tocmai de aceea facem un cuplu fain.

Cu această ocazie Alain Cardon ne-a prezentat un model de urmărire a indicatorilor fiecăruia, din care să poți să duci performanța întregii echipe (de vânzări în cazul nostru) la nivel de excelență, tot în mod circular. 

Practic, dacă urmărești indicatorii individuali ai membrilor echipei și vezi fiecare ce face la nivel de excelență și îi inviți pe cei care fac foarte bine ceva să predea celorlalți colegi, replici ceea ce are fiecare mai bun în toți ceilalți din echipă. 

De această dată, participanții din cele două echipe s-au deschis mai mult unii față de alții și au început să apară oportunități de colaborare între cele două echipe. 

Cel mai mare aha al acestei zile a fost, că dacă eu mă așez la locul meu în organizație, fiecare membru al echipei se așează la locul lui. Și nu îți spun asta cu aroganță, căci la fel de valabil este pentru fiecare din membri echipei mele: când colegii mei din organizație se așează la locul lor, fiecare din cei din jur se reașează pe calea proprie. 

Un exemplu de urmat pentru mine, în acest sens, este colega mea Raluca Culda. Ea știe clar ce îi place să facă și ce nu, ce face și ce nu, și nu face compromisuri, 

Am fost invitată să iau prânzul cu echipa de lideri de la All About Parenting și am avut oportunitatea să văd dinamica dintre ei, felul în care gândesc, și să văd cum sunt liderii unei organizații mature și cum interacționează. Am primit sfaturi și sugestii de la ei, și am contribuit și eu cu idei de dezvoltare pentru echipa lor.

Cu această ocazie am văzut cu claritate rezultatele organizării acestui workshop, prin asumarea puterii individuale în echipă, a fiecărui membru. Am fost mândră de progresul echipei mele și de puterea de manifestare pe care au adus-o în spațiul de lucru. 

Am văzut în echipa mea oameni maturi, dornici de creștere, deschiși să spună ce gândesc, cu dorință enormă de contribuție la misiunea Inspired Life. 

Șiiii 🙂 la sfârșitul zilei s-a lăsat cu un bal mascat!

Fiecare coleg a trebuit să își asume un arhetip, că tot învățarăm despre arhetipuri de la Caroline Myss. Așa că, la inițiativa colegei mele Raluca Culda, fiecare coleg a fost invitat să își asume un arhetip (știind ca toți le avem pe toate) și să vorbească despre el. 

Nu cred că ai să ghicești ce arhetip mi-am asumat! :)))

The Queen. Da, asta ar fi poate normal. Dar mi-am asumat The Drama Queen, căci am tendința să văd lucrurile dezastruoase, fatale. Noroc că am instrumente cu care să mă reglez, altfel cred că m-ar fi consumat mult prea mult dramele pe care mi le creez. 

Noh, și acum că ți-am spus ceva foarte personal despre mine, te invit pe tine să îmi spui care este acel arhetip/ tipar pe care ți-l asumi cu ușurință. 

Iar dacă ești printre cei curajoși, te invit să îmi spui care e arhetipul pe care îl ai, dar nu vrei să recunoști că îl ai? 😉 

Cu iubire,

Monica

Leave a comment

error: Content is protected !!